sreda, 4. november 2015

EKIPA

V ekipi nas je zadnji dve sezoni pet:

s. Marjeta Pija Cevc, Lidija Bijol, s. Urša Doblehar, Nives Felić in s. Jana Rovtar.






S. MARJETA PIJA CEVC

Wojtyła izziva je zame sinonim za učenje iz izkušnje. To pomeni, da utrjujem svobodo in odgovornost, da se lahko iz tega, kar se mi dogaja, nekaj naučim. To potem pomeni, da življenje ne gre po tirnicah, pač pa postane pustolovščina pohajkovanja, prečkanja, odkrivanja, plezanja, počivanja …  po vsej pokrajini, ki se odpira v vsakdanjem življenju. Kar odkrijem v dejavnosti (smučanje, timski izzivi, plezanje, kurjenje ognja, orientacija, dolgotrajna hoja …), mi razodeva globlji pomen o tem kdo sem, kaj mi govori Bog, kako me Bog želi preoblikovati v sebi podobno. Wojtyła izziva je nasprotje dolgčasu, pomeni pa odločitev za osebno zavzetost, pomeni tudi napor. Tu se dobi okuse življenja, ki vlečejo, da bi jih še okušali, ker poženejo kri po žilah in prikličejo globinsko veselje.

Za učenje iz izkušnje je bistveno samoopazovanje, razvijati zmožnost zaznavanja dogajanja v sebi in spremljati, kaj se dogaja pri drugih. Potrebno je prepoznavati in poimenovati čustva in občutja, ki se sprožajo in kako ravnati z njimi. Najbolj od vsega pa mi je dragoceno, da se pri tem ne konča, ampak je vse skupaj podlaga, kjer realno odkrivam, kako se Bog približuje meni osebno skozi vse, kar se mi dogaja - pa naj bo to recimo »zgolj« žulj na mezincu, ki me boli ob vsakem koraku.

Pri Wojtyła izziva sem zaradi svobode, ki jo okušam, zaradi globinskega stika z življenjem, ki se poraja, zaradi pristnejših odnosov, zaradi lepote stvarstva, zaradi Božje besede, ki me zadane v živo in me spreminja, kar mi olajšuje molitev in ker lahko raziskujem življenje na meni lasten način.

PS Tega me je začel učiti sv. Janez Pavel II.

NIVES FELIĆ

Pri programu Wojtyła izziva mi pridejo zelo prav izkušnje, ki sem jih nabrala kot skavtska voditeljica in animatorka. Se pa pustim še učiti, saj vidim, da znanja ni nikoli preveč. Izkušenjsko učenje, team building, pomen metafor, teologija telesa, različne inteligence itd., so področja, ki jih je vredno raziskati.

Dejavnosti, ki me vržejo iz cone udobja, dogajanje v naravi, dobra ekipa in odkrivanje načrta, ki ga ima Bog z mano, so štiri glavne stvari s katero me Wojtyła izziva prepriča. Od kar sem zraven, nobene dejavnosti ne jemljem le kot dejavnost samo na sebi, temveč skušam iz nje potegniti nekaj za življenje. On je namreč prišel, da bi imeli življenje in ga imeli v obilju (Jn 10,10).


S. URŠA DOBLEHAR

WIZZ me izziva v drugačnem pristopu, saj je znotraj skupinskega dela zelo individualen, naravnan na posameznika, na njegove potrebe, stopnje znanja, poguma. Ne manjka postavljanja osebnih ciljev in odkrivanja spoznanj. Brez reflektivnega pogleda, brez pogleda nazaj ne moreš iti naprej. Še več: ne veš, do kje si prišel in kdo si. Zame je izziv dinamično dogajanje, saj sta bolj izpostavljeni kinestetična in naturalistična inteligenca (ah, kako učeno). Pritegne me gibanje v naravi, ki je zelo naravno, a hkrati vrže v nove, nevsakdanje izzive. Nagovarja me, ker tu prihaja Bog do mene in jaz do Njega čisto na življenjski, neklasičen način in se stke osebni odnos, ki ostane. Ob deljenju in sprejemanju se lahko veliko naučim od vsakega, hkrati pa me to izziva in vabi v deljenje. Vedno najdem priložnost, da se nekaj novega naučim (to je zame užitek in življenje):
  • v novih stvareh, ker si upamo drugače
  • v strastni ekipi, ki ne odneha in si želi kvalitete, zato išče, brska, se "matra" in vztraja
  • v zaupanju, da "hoja po vrvi z globinskim pogledom v lep kanjon" je lahko priloznost, iti preko cone udobja, ker le tako ti je dano nekaj vec kot sicer
Vse, kar sem se v življenju naučila in prejela lahko uporabim pri WIZZ. Ker je WIZZ tako večplastno zastavljen, vse pride prav: skavtske izkušnje - osnove pioneristike, orientacije, preživetja v naravi, organizacije bivanja v naravi, ...; vztrajanje v težavah, odnos do narave in sočloveka, ...
Življenje v samostanu mi pomaga k senzibiliziranju za skupnost in hkrati posameznika, Bog postane del vsakega trenutka, zato se lahko vse poveže in stke v duhovno sfero in je zelo hranljivo; ne morem mimo serviama - življenje za drugega na uršulinski način, duh preprostosti in uboštva sta kot naročena za tovrstni program in tudi preko tega presejam stvari ... socialno pedagoška in fizioterapevtska znanja mi pomagajo bolje razumeti človeka, njegovo vključenost v skupino, družbo, načine dela, ... znanje iz nastopanja, retorike, igre, animatorstva, ...

Pri WIZZ-u predvsem uporabljam svoje lastnosti kot so odprtost, učljivost, spremljanje in poslušanje drugega, opazovanje, delavnost, zaupanje, prinašanje Boga, neustrašnost za novo, dotik Božjega, dati se na razpolago, skupnostni duh.

LIDIJA BIJOL


Znanja, izkušnje:

+ poznavanje notranjih zakonitosti krščanskega življenja, utemeljenega na molitvi in ljubezni do Boga in bližnjega
+ poznavanje kompleksnosti pristopov k življenju in teologiji posvečenega življenja
+ sodelovanje s športnimi organizacijami pri učenju in facilitiranju napredka v spretnostih alpskega smučanja pri odraslih, mladih in otrocih
+ organiziranje in vodenje zimskih počitnic za družine iz tujine
+ umetniško krašenje velikonočnih, krstnih in poročnih sveč; po potrebi tudi vodenje delavnic krašenja sveč
+ facilitacija učnih procesov ob upoštevanju večplastnosti inteligenc na osebnem in občestvenem področju
+ redno vključevanje v mednarodne izobraževalne in delovne programe

Wizz mi predstavlja “prostor", kamor vedno znova rada prihajam - pa naj gre za izobraževanja, načrtovanja in izvedbe programov za mlade ali pa zgolj za utrjevanje skupne poti učenčevstva Jezusa Kristusa. Če povzamem besede sv. JP II:
Resnica je Jezus Kristus. Ljubite resnico! Živite iz resnice! Ponesite resnico v svet! Pričujte za resnico! Jezus je resnica, ki odrešuje; on je resnica h kateri nas bo vodil Duh resnice. (Nagovor, 19. 8. 1989)

S. JANA ROVTAR

Zame je Wojtyła izziva pot. Od tistega, ko je začela nastajati naša ekipa, do skupnega tuhtanja, iskanja, preizkušanja, tveganja, usposabljanj ...
Na teorijo iz pedagogike in teologije sem v zadnjem desetletju imela priložnost naložiti še cel kup izkušenj iz sodelovanja pri Slovenski šoli za animatorje. Ogromno so me naučili udeleženci in sovoditelji Šole za voditelje pri SKAMu. - Edinstvena šola življenja in odnosov pa je zame - poleg mojih sester, s katerimi sem živela in živim zdaj, skupnost Cenacolo.
Ena najlepših stvari v življenju je zame ta, da se lahko vsak dan naučim kaj novega. Zadnje leto mi je v izziv postalo poslušati Boga/Jezusa - ga vztrajno prosim, da mu ostanem blizu. On je pa itak zvest - v najbolj zahtevnih situacijah še bolj.